Connect with us

בלוג

הדרכת צוותים על מערכת CRM: כיצד לשפר את שיתוף הפעולה בין מחלקות?

גם בעידן של טכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית חכמה, המרכיב החשוב ביותר להצלחת עסק הוא ההון האנושי. בהתאם יש גם משקל נכבד לאיכות שיתוף הפעולה בין העובדים והעובדות בכל עסק, וכמובן גם בין המחלקות השונות. רק סנכרון מלא והרמוניה טובה מאפשרים לעסק למצות את הפוטנציאל שלו ולהצליח לטווח ארוך. כאן בעמוד תמצאו מידע על שיפור שיתוף הפעולה בין מחלקות שונות בעסק באמצעות הדרכת צוותים על מערכת CRM.

מה זה CRM?

על-מנת להבין למה נדרש שיתוף פעולה מיטבי בין המחלקות השונות, כדאי קודם כל לדעת מה זה בעצם CRM. מערכת CRM היא מערכת לניהול האינטראקציות עם לקוחות (Customer Relationship Management). המערכת מספקת כלים ואינפורמציה גם לגבי לקוחות פוטנציאליים, כלומר כאלה שהביעו עניין במוצרים ובשירותים שהעסק משווק, וגם לגבי לקוחות קיימים מכל הסוגים.

בפרט מסייעת המערכת המתקדמת לאנשי העסק לחזור תוך זמן קצר לכל פונה, ועם מענה רלוונטי בהתאמה מלאה לאופי הפנייה. תגובה מהירה ואפילו מידית משפרת במידה ניכרת את הסיכוי להשלמת עסקה, בזמן שעיכוב עלול להוביל את הפונה למתחרים שלכם (או סתם להוריד אצלו את הרצון לקנות את המוצר או השירות שבהם התעניין).

גם ביחס ללקוחות שכבר ביצעו עסקה, גם אלה המזדמנים וגם אלה הקבועים, ה-CRM מבטיחה התנהלות מיטבית. בדרך זו ניתן להפיק יותר רווחים מכל לקוח, והמפתח לכך הוא הטמעה נכונה של המערכת, כולל הדרכת צוותים מקצועית.

מימוש מלא של הפוטנציאל של התוכנה

הפוטנציאל של מערכות  CRMהוא עצום, ובעסקים שבהם היא הוטמעה באופן מקצועי התועלת שלה גבוהה מאוד. מרכיב מרכזי בהטמעה הוא הדרכת הצוותים שיעבדו איתה, כך שיוכלו לממש את הפוטנציאל במלואו. ההדרכה היא גם ספציפית לכל עובד ועובדת שאמורים להשתמש בתוכנה, וגם למחלקות באופן כללי כדי שאפשר יהיה לשתף פעולה ביעילות.

מחלקה אחת שנעזרת ב-CRM היא מחלקת השיווק. במחלקה זו נעזרים במידע שמתקבל מהמערכת כדי לשדרג את השיווק: כשיודעים אילו ערוצי שיווק הניבו פניות רבות, ולא רק פניות רבות אלא גם כאלה שהפכו לעסקאות, כלומר הכניסו כסף לעסק, אפשר לתכנן באופן מושכל את האסטרטגיה השיווקית. בדרך זו גם חלוקת התקציב בין הקמפיינים השונים תהיה אופטימלית, וגם כל קמפיין בפני עצמו יתנהל באופן יעיל מאוד, על בסיס נתונים מפורטים ועדכניים.

מחלקה שנייה שמשתמשת ב-CRM היא מחלקת שירות הלקוחות. העובדים והעובדות במחלקה זו נעזרים במידע הרב, שמונגש בנוחות ובמהירות, לטובת מענה מיטבי לכל פנייה והבטחת מקסימום שביעות רצון אצל הלקוחות הקיימים. גם אנשי המכירות נעזרים במערכת ניהול קשרי לקוחות כדי להציע לכל לקוח, קיים או עתידי, הצעות מותאמות לו אישית ולכן משכנעות.

חיסכון בשעות עבודה ומקסימום יעילות

כשההדרכה של הצוותים מקצועית ואיכותית, וכשכל עובד ועובדת יודעים איך להשתמש ב-CRM וגם איך לשתף פעולה ביעילות עם עובדים ממחלקות אחרות, הביצועים של העסק משתפרים באופן משמעותי. בין השאר נחסך זמן עבודה יקר בזכות הקלות שבה ניתן לשלוף מידע רלוונטי וגם בזכות הפעולות שהמערכת מבצעת באופן אוטומטי. בנוסף, השיווק כאמור יעיל יותר וכשיש שיתוף פעולה מוצלח כל מי שמתעניין במוצר או שירות מקבל מענה נכון והסיכוי להשלמת עסקה הופך לגבוה במיוחד.

קרדיט תמנוה Pixabay

דרג
Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply